بروزرسانی: 18 آبان 1404
آیا گوگل در بازار تبلیغات از دست می دهد؟
در یک حرکت آشفته دیگر در بازار، نتفلیکس اعلام کرد که مایکروسافت را به عنوان شریک تبلیغاتی و شریک فروش خود انتخاب کرده است.
ساتیا نادلا، رئیس و مدیرعامل مایکروسافت، این خبر را در روز سه شنبه ۱۳ جولای از طریق توییتر تایید کرد.
در حالی که مایکروسافت این همکاری پیروزمندانه را جشن می گیرد، این آخرین نمونه از نبرد شکست خورده گوگل در بازار تبلیغات است.
جدول زمانی مختصر از تغییر بازار
درست در ماه فوریه، The Trade Desk لغو مناقصه باز Google را از پلتفرم خود آغاز کرد.
کاترین پترسون، مدیر کل توسعه ناشران در The Trade Desk یک نقل قول رسمی در مورد تصمیم آنها برای حذف پیشنهادات باز Google به ما ارائه کرد.
- «مشتریان تبلیغ کننده ما به طور فزاینده ای از این که چگونه پلتفرم مناقصه باز Google بازار را به نفع برخی بازیگران متمایل می کند، آگاه شده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، OpenPath را راه اندازی کردیم، که به ناشران این امکان را می دهد تا مستقیماً با تقاضای تبلیغ کنندگان در پلتفرم ما ادغام شوند و معیاری عینی و کارآمد ایجاد کنند. علاوه بر این، حمایتی که از طرف خرید و فروش پس از منسوخ کردن مناقصه باز Google دریافت کردیم، با هزینه های رسانه ای برای توزیع مجدد به مسیرهای باز، عینی و شفاف تر، بسیار دلگرم کننده است. سایر شرکا که از مناقصه باز پیروی می کنند گامی عالی به سوی یک حراج رقابتی تر و منصفانه تر است.
چند ماه پیش، دو DSP دیگر، Yahoo و Amobee از Trade Desk پیروی کردند و Google Open Bidding را در ژوئن حذف کردند.
همزمان با اعلام مایکروسافت و نتفلیکس، Digital Turbine نیز پس از خرید AdColony، Fyber و Appreciate، برند جدید و یکپارچه خود را معرفی کرد. اینها پلتفرم های تبلیغات موبایل و فناوری تبلیغات در سمت DSP هستند.
این باعث می شود که نه اکوسیستم دیجیتال بزرگ تا حدودی کنترل بازار را از گوگل پس بگیرند - همه در شش ماه گذشته.
مایکروسافت در مرحله مرکزی قرار می گیرد
مایکروسافت در چند سال گذشته بی سر و صدا در بازار پیشرفت کرده است.
با این حال، جدیدترین تلاش های آن در سال گذشته نشان داده است که آنها آماده هستند تا املاک و مستغلات بیشتری را در بازار تبلیغات خریداری کنند.
در دسامبر 2021، مایکروسافت برنامه خود را برای خرید Xandr از AT&T اعلام کرد. هدف از این خرید کمک به تسریع در ارائه تبلیغات دیجیتال فعلی و راه حل های رسانه خرده فروشی آن بود.
خرید Xandr برای مایکروسافت که قبلاً به خاطر ماندن در فضای تبلیغات جستجو و بومی شناخته شده بود، یک حرکت بزرگ به سمت وب باز بود.
جزئیات مشارکت نتفلیکس و مایکروسافت
نتفلیکس به دنبال شراکت با یک پلتفرم تبلیغاتی اصلی بود زیرا آنها اولین پیشنهاد اشتراک خود را با پشتیبانی از تبلیغات رونمایی کردند.
در حالی که مصرف کنندگان دارند خوب گرفته نشده با پیشنهاد اشتراک آگهی، تبلیغ کنندگان از مزایایی که با این مشارکت همراه است خوشحال خواهند شد.
بنابراین، چه سودی برای بازاریابان دارد؟ در مراحل اولیه، ما می دانیم که تبلیغ کنندگان مایکروسافت این موارد را خواهند داشت:
- دسترسی به مخاطبان نتفلیکس
- دسترسی به موجودی تلویزیون متصل پریمیوم Netflix
این یک فرصت بزرگ برای برندها است تا حضور خود را در یک پلتفرم پر بازدید گسترش دهند. هدف گیری بیشتر مخاطب و تقسیم بندی بالقوه جمعیت شناسی و رفتارهای آن نیز به شما کمک می کند تا رویکردی پیچیده تر و هدفمندتر برای تبلیغات ویدیویی ایجاد کنید.
همانطور که بودجه بازاریابی به دلیل افزایش هزینه ها بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد، هدف گذاری دقیق تر و مرتبط تر در هر تلاش تبلیغاتی ضروری است. و، پلتفرم تبلیغاتی اضافی به گسترش بیشتر موجودی موجود کمک می کند - کمک می کند CPM و CPC را دور نگه دارید (در حال حاضر).
چرا نتفلیکس مایکروسافت را به عنوان شریک مورد علاقه خود انتخاب کرد؟ گرگ پیترز، مدیر اجرایی نتفلیکس اظهار داشت:
- مایکروسافت توانایی اثبات شده ای برای پشتیبانی از تمام نیازهای تبلیغاتی ما را دارد، زیرا ما با هم یک پیشنهاد جدید با پشتیبانی از تبلیغات ایجاد می کنیم. مهمتر از آن، مایکروسافت انعطاف پذیری را برای نوآوری در طول زمان در هر دو بخش فناوری و فروش و همچنین حفاظت از حریم خصوصی قوی برای اعضای ما ارائه کرد.
خلاصه
اگر مایکروسافت را به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی بالقوه برای برند خود در نظر نگرفته اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. مایکروسافت با گسترش همیشه در حال تغییر پیشنهادات خود، اکنون از اهداف برند متعددی پشتیبانی می کند که خارج از پیشنهاد اصلی اولیه جستجو است.
آیا شاهد موضع گیری برندهای بیشتری در برابر گوگل در بازار تبلیغات خواهیم بود؟ شاید.
در حالی که گوگل هنوز یکی از بازیگران اصلی وب باز است، پلتفرم ها و فناوری های دیگر بالاخره شانس خود را برای درخشش پیدا می کنند – جایی که بازاریابان برنده نهایی این امر هستند.
تصویر ویژه: Primakov/Shutterstock.com
منبع