بروزرسانی: 18 آبان 1404
تست YouTube خرید درون برنامه ای با شلوارک
بر اساس داستانی که اولین بار توسط یوتیوب گزارش شد، یوتیوب در حال اضافه کردن ویژگی های خرید جدید به پلتفرم ویدیوی کوتاه خود است فایننشال تایمز. Shorts با اتخاذ مدلی مشابه مدل رقبای رسانه های اجتماعی TikTok و Instagram، به کاربران این امکان را می دهد که هنگام حرکت در فیدهای خود، خرید انجام دهند.
انتظار می رود سال آینده برای کاربران ایالات متحده، کانادا، استرالیا، برزیل و هند عرضه شود، سازندگان پس از راه اندازی برنامه، 45 درصد از درآمد تبلیغات را دریافت خواهند کرد. یوتیوب گفته است که برنامه هایی برای گسترش این برنامه به کشورهای دیگر در آینده دارد.
این آخرین حرکت از پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو برای تبدیل شدن به یک مقصد تجارت الکترونیک است، پس از انتشار تبلیغات قابل خرید و خرید پخش زنده در سال 2020، که در سال 2021 آغاز شد.
برنامه بازاریابی وابسته نیز در دست اجراست
علاوه بر ویژگی های خرید جدید، یوتیوب قصد دارد یک برنامه بازاریابی وابسته را پیاده سازی کند تا به تولیدکنندگان محتوای منتخب کمیسیونی از فروش ایجاد شده توسط تبلیغ محصول بپردازد.
مایکل مارتین، مدیر کل خرید یوتیوب، گفت: «این بسیار یک مدل تأیید است، در مقابل یک مدل تبلیغاتی سنتی تر یا یک مدل قرار دادن پولی». فایننشال تایمز. "هدف ما تمرکز بر بهترین فرصت های کسب درآمد برای سازندگان در بازار است."
این برنامه هنوز در مرحله آزمایش اولیه است، اگرچه انتظار می رود در سال 2023 برای سازندگان بیشتری عرضه شود.
پلتفرم های رسانه های اجتماعی به دنبال منابع جدید درآمد هستند
در پی کاهش هزینه های تبلیغاتی پس از انتشار iOS 14.5، که به کاربران آیفون اجازه می داد از ردیابی منصرف شوند، و با ترس از رکود اقتصادی در پیش است، بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد از محتوا، هر دو برای خود هستند. و سازندگان
به عنوان یک قلمرو عمدتاً ناشناخته، ضربه ها و فقدان هایی وجود داشته است. به عنوان مثال، فیس بوک خدمات خرید زنده خود را در اوایل سال جاری پایان داد تا تأکید بیشتری بر Reels، سرویس ویدیویی کوتاه خود که مستقیماً با YouTube Shorts و TikTok رقابت می کند، داشته باشد. فیس بوک لایو را حفظ کرد اما توانایی تجار تجارت الکترونیک برای برچسب گذاری محصولات یا ایجاد لیست پخش محصولات را از بین برد.
هفته گذشته، TikTok ویژگی خرید درون برنامه ای خود را در ایالات متحده عرضه کرد. این قابلیت که از قبل در بریتانیا و اندونزی موجود است، به کاربران اجازه می دهد بدون خروج از پلتفرم خرید انجام دهند.
TikTok همچنین در حال ساخت مراکز تحقق در ایالات متحده است زیرا تلاش می کند از بیش از 1 میلیارد کاربر خود در سراسر جهان سرمایه گذاری کند.
منبع: فایننشال تایمز
تصویر ویژه: کلودیو دیویزیا/شاتراستوک
منبع