بروزرسانی: 18 آبان 1404
رسانه پولی چیست: انواع و مثال ها
اصطلاح "رسانه های پولی" معمولاً در صنعت بازاریابی استفاده می شود.
برخی از اصطلاح رسانه های پولی را به جای تبلیغات PPC استفاده می کنند، اما اغلب به دامنه تبلیغات گسترده تری مربوط می شود.
این راهنمای جامع به شما می آموزد که رسانه پولی چیست (و چه چیزی نیست)، تفاوت بین انواع رسانه های مختلف، و مثال های عمیقی را ارائه می دهد.
رسانه پولی چیست؟
رسانه پولی هر گونه تلاش بازاریابی است که شامل یک قرارگیری پولی است.
در حالی که رسانه های پولی اغلب به جای عبارت هزینه به ازای کلیک (CPC) استفاده می شوند، توجه به تمایز آن مهم است.
رسانه پولی به طور گسترده برای توصیف یک کانال، تاکتیک یا استراتژی در چشم انداز دیجیتال استفاده می شود. کانال های خاصی یا حتی لزوماً بین تبلیغات جستجو، اجتماعی یا سایر تبلیغات را مشخص نمی کند.
تفاوت بین رسانه های به دست آمده، مالکیت و پرداخت شده
رسانه پولی تنها رسانه ای نیست که آگاهی و تقاضا را افزایش می دهد. رسانه های به دست آمده و رسانه های متعلق به بخش های حیاتی یک استراتژی برند موفق هستند.
مهم است که سه نوع رسانه را با هم اشتباه نگیرید، زیرا هر کدام هدف خاص خود را انجام می دهند. بیایید نگاهی به تفاوت های اصلی بیندازیم.
- رسانه به دست آمده: هر نوع قرار گرفتن در معرض نام تجاری که از روش هایی غیر از تبلیغات پولی به دست می آید.
- رسانه متعلق به: هر نوع محتوایی که برند شما ایجاد و کنترل می کند.
چند نمونه از رسانه های کسب شده عبارتند از:
- اشتراک گذاری اجتماعی از مشتریان
- نظرات مشتریان
- پوشش رسانه ای خارجی (روابط عمومی).
نمونه های رسانه های مالکیت عبارتند از:
- وبسایت شما.
- کانال های رسانه های اجتماعی
- پست های وبلاگ
انواع کانال های رسانه ای پولی
اکنون که تعریف رسانه پولی را شناسایی کردیم، بیایید نگاهی به انواع مختلف کانال های رسانه پولی و اهدافی که در خدمت آنها هستند بیاندازیم.
قبل از اینکه به کانال های مختلف رسانه پولی بپردازیم، مهم است که تفاوت بین قالب های تبلیغات و کانال های تبلیغاتی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
فرمت های تبلیغاتی نوع تبلیغاتی هستند که در یک کانال خاص نشان داده می شوند. نمونه فرمت تبلیغات می تواند این باشد:
- جستجوی آگهی
- تبلیغ ویدیویی
- نمایش تبلیغ
- بنر تبلیغاتی
بنابراین در حالی که فرمت های تبلیغات مهم هستند و به کانال بستگی دارند، در زیر به خود کانال ها می پردازیم.
انواع دیگری از کانال های رسانه پولی موجود هستند که در اینجا فهرست نشده اند، مانند روش های سنتی تر مانند پست مستقیم یا بیلبوردها. این کانال های رسانه ای پولی حضور فیزیکی بیشتری دارند و در اینجا به کانال های دیجیتال می پردازیم.
جستجوی پولی
رایج ترین پلتفرم ها در جستجوی پولی موتورهای جستجوی گوگل و بینگ هستند.
گوگل موتور جستجوی پیشرو در سهم بازار است و سایت هایش در حال تولید هستند 61% جستجوی کاربران در ایالات متحده
مایکروسافت (بینگ) دومین موتور جستجوی پیشرو است که تقریباً 27 درصد از جستجوهای کاربران را در شبکه سایت های خود ایجاد می کند.
موتورهای جستجوی کمتر مورد استفاده که کاربران از آنها استفاده می کنند عبارتند از:
رایج ترین فرمت تبلیغات در موتورهای جستجو مبتنی بر متن است.
با این حال، بسته به زمینه جستجوی کاربر، ممکن است قالب های دیگری مانند آگهی خرید نشان داده شود.
فرمت های تبلیغات خرید عمدتاً از تصویر محصول، نام، قیمت و توضیحات تشکیل شده است.
اجتماعی پولی
پلتفرم های اجتماعی پولی در چند سال گذشته واقعاً تغییر کرده اند.
نه تنها پلتفرم های اجتماعی بیشتری برای انتخاب وجود دارد، بلکه راه های بیشتری نیز برای تبلیغ برندها در هر پلتفرم وجود دارد.
برخی از رایج ترین پلتفرم های اجتماعی پولی عبارتند از:
- متا (فیس بوک).
- اینستاگرام.
- لینکدین.
- TikTok.
- پینترست.
- اسنپ \u200b\u200bچت.
- توییتر.
رایج ترین قالب تبلیغات در کانال های اجتماعی هنگام حرکت در فید خبری کاربر قرار می گیرد. این تبلیغات یا از یک (یا چند) تصویر ثابت یا یک ویدیو به عنوان تصویر اصلی تشکیل شده است.
علاوه بر این، بیشتر پلتفرم های اجتماعی پولی انواع مختلفی را برای تبلیغات حمایت شده ارائه می کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام و اسنپ چت می توانند تبلیغات بین استوری های کاربران را نشان دهند.
برخی از پلتفرم های اجتماعی پولی برای شرکت های B2B مفیدتر از برندهای B2C هستند.
به عنوان مثال، تبلیغات لینکدین عمدتاً شامل مارک های B2B است که محصول یا خدمات خود را برای سایر متخصصان بازاریابی می کنند.
پلتفرم های دیگری مانند TikTok و Snapchat ممکن است برای برندهای B2C یا تجارت الکترونیک مناسب تر باشند.
از هر کانال اجتماعی پولی که انتخاب می کنید، فقط مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما نیز آنجا هستند.
برنامه ای و نمایشی
تبلیغات نمایشی در کانال ها و شبکه های مختلف نمایش داده می شود. تبلیغات در وب سایت ها و برنامه های متعدد بسته به شبکه نمایش داده می شود.
در حالی که برنامه ریزی به استراتژی زمان/کجا/چگونگی انتشار تبلیغات اشاره دارد، نمایش به قالب واقعی تبلیغات نشان داده شده اشاره دارد.
یکی از رایج ترین کانال های نمایش، شبکه نمایش گوگل (GDN) است. این با برنامه ریزی متفاوت است زیرا GDN یک شبکه بسته متعلق به Google است.
استفاده برنامه ای از کانال ها برای خرید تبلیغاتی از کانال های فهرست شده در اینجا تشکیل شده است.
بازاریابی وابسته
این نوع بازاریابی زمانی است که یک شرکت یا برند به ازای هر فروش به شرکت های وابسته به آنها پول پرداخت می کند.
یکی از بزرگترین کانال ها برای بازاریابی وابسته از طریق وبلاگ نویسان است. یک وبلاگ نویس محصول یا برند دیگری را در پست خود ذکر می کند و سپس به ازای هر فروش منتسب به آن پست وبلاگ پولی دریافت می کند.
این نوع بازاریابی سودمند است زیرا به برند شما اجازه می دهد تا از طریق سایر تأثیرگذاران محبوب در فضای شما گسترش یابد و دامنه دسترسی خود را افزایش دهد.
سایر کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:
- لیست های ایمیل
- سایت های کوپن.
- بررسی سایت ها
زیبایی بازاریابی وابسته این است که می توانید شرکا و ناشران خود را انتخاب کنید. همیشه باید شرکای همسو با اهداف و اهداف شرکت خود انتخاب کنید.
نمونه هایی از رسانه های پولی
اینجا جایی است که قالب های تبلیغاتی با کانال های رسانه پولی ازدواج می کنند.
در زیر نمونه هایی از تبلیغات رسانه ای پولی از کانال های محبوب فهرست شده در بالا آورده شده است. این مثال ها می توانند در هنگام تصمیم گیری برای اجرای چه نوع رسانه های پولی به ارائه زمینه کمک کنند.
جستجوی نمونه ها
هنگام جستجوی «برترین برنامه های کنترل والدین» در Google، دو موقعیت اول نمونه هایی از تبلیغات جستجو هستند.
اسکرین شات از جستجوی گوگل برای [top parental control apps]، گوگل، دسامبر 2022
اسکرین شات از جستجوی Bing برای [top parental control apps]، ژانویه 2023
اسکرین شات از جستجوی گوگل برای [top parental control apps]، گوگل، دسامبر 2022نمونه های اجتماعی پولی
قالب های تبلیغاتی هر پلتفرم اجتماعی در فید خبری مربوطه خود متفاوت به نظر می رسد.
در اینجا یک نمونه خبر از لینکدین آمده است:
اسکرین شات از لینکدین، دسامبر 2022نمونه ای از فید خبری تبلیغات فیس بوک:
اسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022اینستاگرام همچنین تبلیغات را در قرار دادن «استوری» خود ارائه می دهد. نمونه ای از ماریوت در زیر آمده است:
اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر 2022نمایش نمونه ها
تبلیغات نمایشی بسته به وب سایت یا اپلیکیشن می تواند در هر شکل و اندازه باشد. در زیر نمونه ای از سه تبلیغ نمایشی مختلف نشان داده شده است که در یک صفحه وب نشان داده شده اند.
تصویر از نویسنده، دسامبر 2022نمونه های وابسته
گاهی اوقات تشخیص تبلیغات وابسته ممکن است دشوار باشد.
به عنوان مثال، مقالات "Listicle" به یک کالای داغ تبدیل شده است، جایی که یک ناشر توسط مارک های دیگر پول می گیرد تا در مقاله محصول "برترین" گنجانده شود.
اسکرین شات از FamilyOnlineSafety.com، دسامبر 2022با این حال، اگر نگاه دقیق تری به «افشای تبلیغات» این مثال بیندازید، متوجه می شوید که این ناشر توسط مارک ها برای قرار دادن انحصاری پول دریافت می کند:
اسکرین شات از FamilyOnlineSafety.com، دسامبر 2022خلاصه
رسانه های پولی جزء مهم هر استراتژی بازاریابی هستند و می توانند نتایج سریعی ارائه دهند. با این حال، شما نباید به طور کامل به رسانه های پولی تکیه کنید تا رشد پایدار را به خودی خود هدایت کنید.
کانال های رسانه ای پولی مناسب برای برند شما باید بر اساس اهداف شما و جایی که مخاطبان هدف زمان خود را سپری می کنند تعیین شوند.
ایجاد یک برنامه جامع شامل رسانه های پولی، درآمدی و متعلق به شرکت شما کمک می کند تا به حداکثر رساندن دسترسی به مشتریان خود و کاهش هزینه های بازاریابی در طول زمان.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: VectorMine/Shutterstock
منبع