لیست های رایگان خرید گوگل: راهنمای عمیق
انتشار: آبان 13، 1401
بروزرسانی: 18 آبان 1404

لیست های رایگان خرید گوگل: راهنمای عمیق


چه تجارت الکترونیکی داشته باشید یا یک کسب و کار خرده فروشی، به احتمال زیاد یک یا دو چیز در مورد Google Shopping شنیده اید.

اما خرید گوگل دقیقا چیست؟ آیا ارزش استفاده دارد؟ و اگر چنین است، چگونه باید از آن استفاده کرد؟

این پست تمام اصول خرید Google را پوشش می دهد و همه چیزهایی را که برای راه اندازی و راه اندازی در محبوب ترین موتور جستجوی خرده فروشی دنیا نیاز دارید توضیح می دهد.

بنابراین اجازه دهید با برخی از اصول اولیه شروع کنیم.

خرید گوگل چیست؟

Google Shopping یک موتور خرید مقایسه ای ارائه شده توسط Google است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد محصولات را از طیف گسترده ای از فروشندگان آنلاین خریداری، مقایسه و خریداری کنند.

محصولات فهرست شده در Google Shopping اغلب به عنوان تبلیغات در نتایج جستجوی معمولی Google ظاهر می شوند، معمولاً در یک چرخ فلک در بالای صفحه نتایج.

کاربران همچنین می توانند با مراجعه مستقیم به وب سایت Google Shopping یا با انتخاب برگه خرید در جستجوی Google به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

Google Shopping میلیون ها محصول و نظرات را در قالبی به راحتی قابل جستجو و بصری سازمان دهی می کند و یافتن محصول مناسب با بهترین قیمت را برای مشتریان آسان تر می کند. خریداران همچنین می توانند از فیلترهای متعدد این پلتفرم برای اصلاح بیشتر جستجوهای محصول خود، از جمله بر اساس محدوده قیمت، مکان یا برند استفاده کنند.

علاوه بر این، فهرست های محصولات حاوی نماد سبد خرید گوگل را می توان مستقیماً از طریق پلتفرم خریداری کرد (به طوری که خریداران نیازی به بازدید از فروشگاه های شخص ثالث نداشته باشند) و با ضمانت پشتیبانی Google برای آرامش بیشتر همراه هستند.

خرید گوگل چگونه کار می کند؟

تاجران باید فایلی به نام فید محصول را به Google ارسال کنند تا محصولاتشان در Google Shopping نمایش داده شود.

فید محصول شامل تمام داده های مربوطه از موجودی تاجر، از جمله عناوین محصول، توضیحات، تصاویر و قیمت ها است.

الگوریتم Google این داده ها را پردازش می کند تا هر زمان که کاربران در جستجوی درخواست های مربوط به محصول هستند، محصولات تاجر را به نمایش بگذارد.

وقتی کاربران روی یکی از این لیست های محصول کلیک می کنند، برای تکمیل خرید به وب سایت تاجر منتقل می شوند (به شرطی که کالا را نتوان مستقیماً از طریق Google Shopping خریداری کرد).

تا آوریل 2020، تاجران هیچ گزینه ای جز پرداخت هزینه لیست محصولات در Google Shopping نداشتند.

با این حال، از آن زمان، گوگل لیست محصولات رایگان را در برگه خرید گوگل و جستجوی گوگل معرفی کرده است.

تبلیغات خرید گوگل

نتیجه جستجوی گوگل برای xboxاسکرین شات از جستجو برای [xbox one series x]، گوگل، اکتبر 2022
می توانید با ایجاد کمپین های تبلیغاتی خرید در Google Ads، برای فهرست های محصولات برجسته تر هزینه کنید.

مانند سایر قالب های تبلیغاتی، قرار دادن تبلیغات خرید شما در یک حراج تبلیغاتی تعیین می شود و هزینه هر کلیک (CPC) از شما دریافت می شود.

برخلاف تبلیغات متنی سنتی، تبلیغات Google Shopping بصری هستند و تصویری از محصول و اطلاعاتی مانند عنوان، قیمت و نام فروشگاه را نشان می دهند.

آنها می توانند در برگه خرید، جستجوی Google، تصاویر گوگل و در وب سایت های شریک جستجوی Google ظاهر شوند.

نتیجه جستجوی گوگل برای xbox one

لیست های رایگان خرید گوگل

اکنون می توانید محصولات خود را به صورت رایگان در Google Shopping فهرست کنید، همانطور که می توانید وب سایت خود را بدون نیاز به پرداخت در فهرست جستجوی Google فهرست کنید.

البته، فهرست های رایگان از اهمیت فهرست های حمایت شده لذت نمی برند، اما در سراسر اکوسیستم Google، از جمله در برگه خرید، جستجوی Google، تصاویر Google، و YouTube ظاهر می شوند.

در اینجا نمونه ای از فهرست های رایگانی است که در جستجوی Google در پانل دانش محصول ظاهر می شوند:

نتیجه گوگل برای xboxاسکرین شات از جستجو برای [xbox one series x]، گوگل، اکتبر 2022

آیا باید در Google Shopping لیست شوم؟

خلاصه بله!

در اینجا برخی از راه های اصلی که خرید Google می تواند برای تجارت الکترونیک یا کسب وکار خرده فروشی شما مفید باشد، آورده شده است:

دید بیشتر محصول

با پشتیبانی از محبوب ترین موتور جستجوی جهان، فهرست کردن محصولات شما در Google Shopping می تواند به طور قابل توجهی دسترسی مشتریان شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، استفاده از این سرویس به برند شما اجازه می دهد تا چندین بار در یک صفحه نتایج جستجوی Google ظاهر شود و در نتیجه میزان قرار گرفتن در معرض مشتریان بالقوه را چندین برابر کنید.

برای مثال، اگر لیست های خرید رایگان و پولی Google را با تبلیغات جستجوی سنتی ترکیب کنید - و وب سایت شما به طور ارگانیک برای درخواست مورد نظر رتبه بندی می کند - Google می تواند هر چهار مورد را در نتایج جستجو نمایش دهد. همزمان.

قرار گرفتن در معرض کاربران با قصد خرید بالا

طبیعتاً، کاربرانی که مستقیماً به پلتفرم خرید Google مراجعه می کنند، معمولاً قصد خرید چیزی را دارند. بنابراین، تلاش برای ارائه لیست رایگان محصولات خود در یکی از محبوب ترین ویترین های جهان، کار بیهوده ای است.

علاوه بر این، فهرست های خرید رایگان و پولی Google فقط در صورتی در جستجوی Google ظاهر می شوند که مطابق با هدف جستجوی کاربر تلقی شوند.

جاذبه ی بصری

تبلیغات خرید نسبت به تبلیغات متنی خود بیشتر چشم نواز هستند.

هر زمان که کاربران برای یک محصول خاص جستجو می کنند یا تحقیقاتی را برای یافتن رنگ ها، سبک ها و اندازه های موجود انجام می دهند، به احتمال زیاد نتایجی را پیدا می کنند که تصاویر واقعی محصول را مفید نشان می دهند.

این به نوبه خود می تواند به کلیک بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر تبدیل شود.

نحوه افزودن محصولات به Google Shopping

اکنون که در مورد اصول اولیه خرید Google و اینکه چگونه می تواند به رشد کسب وکار شما کمک کند سریع هستید، بیایید ببینیم برای راه اندازی در این پلتفرم چه کاری باید انجام دهید.

1. یک حساب Google Merchant Center ایجاد کنید

داشبورد مرکز تجاری گوگلعکس صفحه از وبلاگ تبلیغات و تجارت Google، اکتبر 2022

اولین قدم برای فهرست کردن محصولات خود در Google Shopping، راه اندازی حساب Google Merchant Center است.

این به عنوان یک مرکز مرکزی عمل می کند که در آن می توانید نحوه نمایش کاتالوگ محصولات خود را در سراسر Google مدیریت کنید.

فرآیند تنظیم کاملاً خود توضیحی است.

از شما خواسته می شود که برخی از اطلاعات اولیه کسب و کار را ارائه دهید، انتخاب کنید که چگونه می خواهید مشتریان خود را بررسی کنند (به عنوان مثال، در وب سایت شما یا از طریق Google)، و به شما دستور داده می شود تا وب سایت خود را تأیید کنید.

همچنین به شما این امکان داده می شود که در لیست محصولات رایگان شرکت کنید!

2. تصاویر محصول با کیفیت بالا ایجاد کنید

ما قبلاً دیده ایم که چگونه تصاویر محصول نقش اصلی را در تبلیغات خرید بازی می کنند، به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر محصول شما با کیفیت هستند.

این بدان معناست که هر تصویر باید محصول را به وضوح و با دقت با استفاده از پس زمینه تمیز ارائه کند.

بنابراین مطمئن شوید که از پوشاندن تصاویر، حاشیه های تصویر یا پس زمینه های چند رنگ خودداری کنید. شما همچنین باید به یک محصول در هر تصویر بچسبید، مگر اینکه محصول بخشی از یک بسته نرم افزاری باشد.

3. فید محصول خود را آپلود کنید

مرحله بعدی ارسال فید محصول است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فید محصول فایلی است که همه محصولاتی را که می خواهید از طریق Google Shopping تبلیغ کنید، فهرست می کند.

می توانید فید محصول را در یک صفحه گسترده قالب بندی کنید، به هر محصول ردیف خاص خود را بدهید و ویژگی های محصول را در ستون های مختلف مشخص کنید.

می توانید فید داده های الگو را در Google Merchant Center پیدا کنید.

در اینجا برخی از ویژگی هایی وجود دارد که Google برای ایجاد لیست محصولات پولی و رایگان به آنها نیاز دارد:

  • شناسایی: مانند یک واحد نگهداری سهام (SKU) برای شناسایی منحصر به فرد محصول.
  • عنوان: توصیف دقیق و سطح بالای محصول.
  • شرح: توضیحات بیشتر در مورد محصول.
  • دسترسی: مشخص کردن اینکه آیا محصول در حال حاضر موجود است یا خیر.
  • قیمت: جزئیات قیمت محصول
  • ارتباط دادن: مشخص کردن URL صفحه فرود محصول.
  • لینک تصویر: URL به تصویر اصلی محصول.

پس از تکمیل فید محصول خود، فایل را در Google Merchant Center آپلود کنید.

پس از ارسال فید محصول خود به Google Merchant Center، به هر محصول یک وضعیت محصول اختصاص داده می شود: فعال، در انتظار، تایید نشده یا در حال انقضا.

می توانید دستورالعمل هایی در مورد چگونگی بررسی وضعیت محصول خود، و همچنین تفکیک دقیق هر وضعیت و معنای آن را در اینجا بیابید.

برای راهنمایی بیشتر در مورد ایجاد و آپلود فید محصول خود، این ویدیو را از Google بررسی کنید:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=GGoaJhC8NvM[/embed]

توجه: هر فایل به طور پیش فرض به حداکثر 100000 مورد محدود می شود. (اگرچه می توانید با ارسال یک درخواست این مورد را تغییر دهید.)

4. Google Merchant Center و حساب های Google Ads خود را پیوند دهید

برای تبلیغ محصولات خود از طریق تبلیغات Google Shopping، باید یک حساب Ads راه اندازی کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) و آن را به Google Merchant Center متصل کنید.

کلیک کنید بر روی پیوند دادن حساب گزینه ای در منوی تنظیمات Google Merchant Center برای پیوند دادن هر دو حساب.

سپس، کلیک کنید حساب کاربری را پیوند دهید در زیر بخش تبلیغات گوگل

5. کمپین خرید گوگل خود را راه اندازی کنید

پس از پیوند هر دو حساب، باید یک کمپین خرید گوگل ایجاد کنید.

می توانید این را در Google Merchant Center یا Google Ads تنظیم کنید. در اینجا روند دومی وجود دارد:

  • انتخاب کنید کمپین ها، سپس کمپین جدید.
  • هدف کمپین خود را انتخاب کرده و انتخاب کنید خريد كردن زیر نوع کمپین
  • تنظیمات کمپین خود را مشخص کنید، مانند نام کمپین، مکان، استراتژی مناقصه، بودجه روزانه و برنامه کمپین
  • نوع گروه تبلیغاتی را که می خواهید برای کمپین خود بسازید انتخاب کنید (گروه تبلیغاتی خرید محصول برای تازه واردان خرید Google بهترین است)
  • گروه تبلیغاتی خود را نام ببرید، حداکثر پیشنهاد CPC خود را مشخص کنید (یا اگر یک گروه تبلیغاتی خرید ویترینی را انتخاب کنید، پیشنهاد هزینه به ازای هر تعامل) را مشخص کنید و پس انداز کنید!

افکار نهایی

Google Shopping راهی ساده و در عین حال قدرتمند برای کشف محصولاتی که می خواهند با بهترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. همه در یک مکان.

این پلتفرم نه تنها خریداران را از دردسر بازدید از فروشگاه های آنلاین مختلف یک به یک صرفاً برای یافتن معامله مناسب نجات می دهد، بلکه آنها را قادر می سازد تا با جمع بندی دقیق داده های محصولات مختلف و نظرات مشتریان، تصمیمات خرید آگاهانه تری اتخاذ کنند.

برای تجارت الکترونیک و کسب وکارهای خرده فروشی، Google Shopping پتانسیل دستیابی به مخاطبان زیادی از مشتریان با انگیزه را ارائه می دهد.

علاوه بر این، تصمیم اخیر گوگل برای باز کردن این پلتفرم برای همه بازرگانان، به صورت رایگان، فرصتی بی سابقه برای کسب وکارهایی مانند شما ایجاد کرده است تا با حداقل هزینه، مشتریان جدیدی به دست آورند.

با این اوصاف، وقت آن رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و از خرید Google در کسب و کار خود نهایت استفاده را ببرید، خواه با لیست های رایگان، تبلیغات خرید یا هر دو شروع کنید.

فروش خوبی داشته باشید!

منابع بیشتر:




منبع