بروزرسانی: 18 آبان 1404
متا 4 سیگنال رتبه بندی را برای ویدیو در فیس بوک لیست می کند
متا چهار سیگنال برتر را به اشتراک می گذارد که الگوریتم آن برای تعیین اینکه کدام ویدیوها در فیس بوک توزیع گسترده ای دریافت می کنند، استفاده می کند.
سیگنال هایی که بیشترین تأثیر را در توزیع ویدیو دارند عبارتند از:
- اصالت
- حفظ مخاطب
- وفاداری مخاطب
- نامزدی
در بخش های بعدی با جزئیات بیشتر به هر سیگنال می پردازیم.
در یک پست وبلاگ، متا استراتژی توزیع ویدیو خود را به طور خلاصه بیان می کند:
«اکوسیستم ویدیویی فیس بوک برای محتوای اصلی ارزش قائل است و مصرف عمدی و وفادار را تشویق می کند. ما می خواهیم ویدیوهای روی پلتفرم ما معتبر، ماندگار و سرگرم کننده باشد که می تواند بینندگان عادی را به طرفداران پرشور تبدیل کند.»
به عبارت دیگر - اگر ویدیوهای اصلی تولید کنید که بینندگان به تماشای آن ها بازگردند، احتمالاً محتوای شما بیشتر ظاهر می شود.
با این حال، این توضیح ساده است. برای اطلاعات بیشتر، به خواندن بخش های زیر ادامه دهید.
1. اصالت
فیس بوک ویدیوهایی را که توسط شخص یا تیمی که آنها را منتشر می کند، در اولویت قرار می دهد.
فیس بوک همچنین ویدیوهایی را که 100% اصلی نیستند، در اولویت قرار می دهد، اگر سازنده چیزی معنادار به منبع منبع اضافه کند.
نمونه ای از محتوای نیمه اصلی می تواند ایجادکننده ای باشد که نظرات منحصربه فردی را به ویدیویی که توسط شخص دیگری ساخته شده اضافه می کند.
متا تاکید می کند که افراد باید از انتشار محتوایی که نقش مهمی در ایجاد آن نداشته اند، اجتناب کنند.
2. حفظ مخاطب
نگه داشتن بینندگان در یک ویدیو تا انتها یک سیگنال توزیع قوی برای محتوا در فیس بوک است.
متا در یک پست وبلاگ توضیح می دهد:
«نگهداری یکی از شاخص های میزان دریافت محتوا توسط مخاطب است – کاهش آهسته و تدریجی نمودار حفظ مخاطب می تواند نشان دهد که موضوع و ساختار ویدیو به خوبی با آنچه مخاطبان شما می خواهند ببینند مطابقت دارد. انتشار زودهنگام ممکن است به این معنی باشد که محتوا آن چیزی نیست که بیننده انتظار دارد.
متا توصیه می کند ویدیوها را حول یک خط داستانی برنامه ریزی کنید، آن ها را برای تماشای موبایلی در حال حرکت بسازید، و روی کیفیت تولید خوب سرمایه گذاری کنید تا حفظ مخاطب برای ویدیوها افزایش یابد.
3. وفاداری مخاطب
الگوریتم فیس بوک علاوه بر استفاده از حفظ مخاطب به عنوان سیگنال رتبه بندی برای ویدیوها، وفاداری مخاطب را در نظر می گیرد.
وفاداری به این اشاره دارد که هر چند وقت یکبار بینندگان برای تماشای بیشتر محتوای سازنده بازمی گردند.
هنگامی که کاربران فیس بوک ویدیوهای سازنده را جستجو می کنند یا برای تماشای محتوای آنها از نمایه سازنده بازدید می کنند، سیگنال وفاداری حتی قوی تر می شود.
متا توصیه می کند برای افزایش وفاداری مخاطبان، محتوای «پاداش» را در بین آپلودهای تولید بالا منتشر کنید. برای مثال، می توانید در حین کار بر روی ویدیوی طولانی بعدی خود، حلقه هایی با تولید کم ارسال کنید.
متا همچنین بهینه سازی نتایج جستجوی فیس بوک را با نوشتن عناوین و توضیحات واضح و افزودن هشتگ های مرتبط پیشنهاد می کند.
4. نامزدی
فیس بوک محتوای ویدیویی را که مکالمه و تعامل ایجاد می کند در اولویت قرار می دهد.
تعامل فرد به فرد می تواند توزیع را بیشتر افزایش دهد، مانند اشتراک گذاری ویدیویی توسط کاربر با یک دوست.
اگرچه نظرات و واکنش ها سیگنال های رتبه بندی هستند، سازندگان باید از استفاده از تاکتیک های طعمه تعامل اجتناب کنند.
طعمه نامزدی یکی از سیگنال های رتبه بندی منفی فیس بوک است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.
سیگنال های رتبه بندی منفی برای ویدیو در فیس بوک
تاکتیک های خاص می تواند توزیع ویدئو در فیس بوک را کاهش دهد.
متا می گوید اگر می خواهید ویدیوهایتان توسط مخاطبان گسترده دیده شود، باید از انجام این کارها اجتناب کنید:
- طعمه نامزدی: ترغیب مردم به تعامل با محتوا، مانند نوشتن شرح هایی مانند «اگر موافقید این پست را لایک کنید!»
- طعمه ساعت: پنهان کردن عمدی اطلاعات برای تماشای بینندگان تا آخر.
- کلیک طعمه: بینندگان را وسوسه می کند تا برای اطلاعاتی که عمداً از ویدیو حذف شده اند، روی پیوندی کلیک کنند.
در کنار کاهش توزیع، تاکتیک های بالا می توانند ویدیو را برای کسب درآمد غیرقابل قبول کنند.
منبع: متا برای رسانه
تصویر ویژه: Joao Serafim/Shutterstock
منبع