بروزرسانی: 18 آبان 1404
نحوه استفاده از سئوی معنایی (10 روش برتر برای رتبه بالاتر)
نشان گذاری داده های ساختاریافته به سایت شما کمک می کند تا با خزنده های جستجو به زبان خودشان صحبت کند و تمام زمینه ها و اطلاعات مورد نیازشان را برای تطبیق بهتر محتوای شما با عبارات جستجوی مناسب و هدف جستجو در اختیار آنها قرار دهد.
استفاده از نام فایل های مرتبط و توصیفی و متن ALT به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد تصاویر شما می دهد و احتمال ظاهر شدن آنها در نتایج جستجوی تصاویر مرتبط را افزایش می دهد. تصاویر بهینه شده همچنین در صورت استفاده صحیح سیگنال های SEO معنایی را تقویت می کنند.
در زیر، فهرستی از بهترین شیوه های سئوی معنایی برتر را مشاهده می کنید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو و تقویت اعتبار کلی سایت خود استفاده کنید.
می توانید از راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل برای دریافت بخش های برچسب از محتوای خود برای استفاده از این استراتژی سئو استفاده کنید. این ابزار به طور خودکار نشانه گذاری را برای شما در JSON-LD یا Microdata ایجاد می کند تا به سرعت در کد منبع HTML مقاله خود کپی و جایگذاری کنید تا فوراً از مزایای SEO معنایی استفاده کنید.
9. برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید
چه خرید یک محصول باشد یا صرفاً دانش مصرف کننده را گسترش دهید، دانستن اینکه کاربران شما می خواهند چه کاری انجام دهند در تعیین کلمات کلیدی و موضوعات سئو معنایی که در محتوای شما گنجانده می شود بسیار ارزشمند خواهد بود.
اولین قدم برای نحوه استفاده از سئوی معنایی این است که با تحقیق صحیح کلمات کلیدی شروع کنید. اگر ندانید کدام کلمات کلیدی معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند، نمی توانید محتوای سئوی معنایی ایجاد کنید.
به عنوان مثال، در این مقاله، یک جریان طبیعی بین هر یک از نکات معنایی سئو را مشاهده خواهید کرد که حداقل یک یا دو جمله رابطه بین هر بخش و بخش قبلی را آشکار می کند.
هر یک از این زیرموضوعات برچسب H2 بهینه شده خود را دارند، مانند "مزایای دوچرخه سواری برای سلامتی"، و با زیرعنوان های H3 تقسیم می شوند تا عناصر کلیدی برای مزایای مرتبط، مانند "افزایش تناسب اندام قلبی عروقی" برجسته شوند.
هدف قرار دادن افراد همچنین در سئوی معنایی Ask Snippets نیز می تواند به افزایش شهرت شما به عنوان یک متخصص در موضوع شما کمک کند و سیگنال های مثبت بیشتری را به موتورهای جستجو ارائه دهد. بنابراین، باید مرتبط ترین سؤال ها را با قرار دادن زیر سرفصل های H2 و به دنبال آن پاسخی مختصر و دقیق در محتوای خود بگنجانید.
6. از خوشه های موضوعی برای پیوند معنایی محتوا استفاده کنید
همانطور که مهم ترین عبارات، کلمات کلیدی و عبارات را ترکیب می کنید و به سایر موارد ضروری سئوی درون صفحه می پردازید، امتیاز بهینه سازی شما افزایش می یابد تا مطمئن شوید که فقط زمانی دکمه انتشار را فشار می دهید که محتوای شما بهترین شانس ممکن برای رتبه بندی را داشته باشد. در گوگل، یاهو و بینگ برای کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار دارد.
5. به مردم پاسخ دهید همچنین سؤال می پرسند
شروع با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است، اما صرفا داشتن یک پشته انبوه از کلمات کلیدی نمی تواند فوراً محتوای شما را برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر بهینه کند.
برای استفاده از متن لنگر به صورت معنایی، بهتر است از متن لنگر متنی استفاده کنید که از کلمات کلیدی توصیفی استفاده می کند که زمینه را برای خواننده و خزنده های موتور جستجو فراهم می کند (یعنی مطابقت دقیق و کلمات کلیدی مطابقت عبارت).
8. از نشانه گذاری داده های ساخت یافته استفاده کنید
برای مثال، اگر به جای نامگذاری یکی از فایل های تصویری آپلود شده به عنوان «IMG_1234.jpg» یا «image-1.png» کلیدواژه ای مانند «بهترین سیستم های تهویه مطبوع پنجره ای» را هدف قرار داده اید، باید به آن یک کلمه مرتبط با معنایی بدهید. و نام توصیفی مانند casement-window.jpg. علاوه بر این، متن ALT باید حاوی کلمه کلیدی معنایی به روشی طبیعی باشد تا ارتباط معنایی آنها را تقویت کند، مانند "پنجره قفسه ای با تهویه مطبوع".
می توانید با هدف قرار دادن عبارات کلیدی دم بلند مبتنی بر سؤال به عنوان زیرعنوان H2 در صفحه و به دنبال آن زبان مکالمه، جستجوی صوتی را بهینه کنید. این یک راه خوب برای استفاده از سئوی معنایی برای کمک به گسترش و افزودن عمق بیشتر به مقاله است تا بتوان محتوا را برای جستجوهای صوتی بیشتر استخراج کرد.
10. تصاویر را برای سئوی معنایی بهینه کنید
سازماندهی صفحات خود به صورت خوشه ها به Google کمک می کند تا روابط بین هر موضوعی را که پوشش می دهید درک کند، شهرت سایت شما را به عنوان منبع معتبر اطلاعات ارزشمند در جایگاه شما تقویت می کند و به شما امکان می دهد از مزایای سئو پیوند داخلی استفاده کنید.
از آنجایی که محبوبیت دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل همچنان در حال رشد است، بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی صوتی بسیار مهم تر از همیشه می شود.
اگر این مفهوم سئو معنایی برای شما جدید است، پس این راهنمای مرتبط در مورد نحوه ساخت یک ساختار سیلو SEO را بررسی کنید که فرآیند راه اندازی را با جزئیات کامل توضیح می دهد. با پیروی از این راهنما، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما مزایای پیوند معنایی محتوا را برای بهبود عملکرد سئو به حداکثر می رساند.
7. از Contextual Anchor Text استفاده کنید
به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله تجاری در مورد "بهترین ماشین ظرفشویی" هستید، منطقی است که فرض کنید کاربران ممکن است جستجوهای مرتبط دیگری مانند "در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه چیزی توجه کنیم؟" یا «هزینه خرید ماشین ظرفشویی چقدر است؟»، که هر دو را می توانید در محتوای خود بگنجانید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که کاربران نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهید و در نتیجه احتمال کسب رتبه های بهتر را افزایش می دهید.
از سوی دیگر، افزودن آن عبارات معنایی مبتنی بر سؤال در صفحه وب که یک کلمه کلیدی تراکنشی را هدف قرار می دهد مفید نخواهد بود زیرا کاربر قبلاً تصمیم خود را در مورد محصولی که می خواهد بخرد گرفته است. بنابراین، کاربر برای جستجوی ماشین ظرفشویی یا هزینه متوسط \u200b\u200bاین لوازم، نیازی به اطلاعات اضافی در مورد ویژگی ها ندارد. آنها صرفاً می خواهند محصول مورد نظر خود را بخرند و افزودن اطلاعات نامربوط ارتباط موضعی سئو معنایی را کمرنگ می کند.
3. یک طرح کلی محتوای جامع ایجاد کنید
یکی از بهترین نکات سئوی معنایی برای بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی، تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی است که با جستارهای زبان طبیعی مطابقت دارند. بر خلاف جستجوهای مبتنی بر متن، جستجوهای صوتی اغلب به عنوان سؤالات کامل بیان می شوند، بنابراین محتوای شما باید پاسخ های واضح و مختصر به این سؤالات ارائه دهد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید