بروزرسانی: 18 آبان 1404
گوگل یک سال دیگر به کوکی های شخص ثالث می دهد
گوگل در حال به تعویق انداختن کوکی های شخص ثالث در کروم یک سال دیگر است و قصد دارد از سال 2024 حذف تدریجی آنها را آغاز کند.
این دومین افزونه پشتیبانی کروم از کوکی های شخص ثالث است که گوگل در ابتدا قصد داشت امسال آن را متوقف کند.
زمانی که گوگل مهلت را تا سال 2023 تمدید کرد، برنامه ها دوباره تغییر کردند. اکنون این تمدید در حال تمدید است.
Google برای آزمایش طرح Privacy Sandbox خود به زمان بیشتری نیاز دارد - راه حلی کمتر مزاحم برای ارائه تبلیغات هدفمند.
آنتونی چاوز، نایب رئیس ابتکار ابتکار جعبه ایمنی حریم خصوصی گوگل، در یک پست وبلاگ می گوید:
ثابت ترین بازخوردی که دریافت کرده ایم، نیاز به زمان بیشتر برای ارزیابی و آزمایش فناوری های جدید Privacy Sandbox قبل از منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث در کروم است…
این رویکرد عمدی برای انتقال از کوکی های شخص ثالث تضمین می کند که وب می تواند به رشد خود ادامه دهد، بدون اینکه به شناسه های ردیابی متقابل سایت یا تکنیک های مخفی مانند اثرانگشت تکیه کنیم.»
گوگل آزمایش جعبه ایمنی حریم خصوصی را در چند ماه گذشته آغاز کرده است. توسعه دهندگان، ناشران و بازاریابان موافق هستند که به یک پنجره آزمایش طولانی تر نیاز دارد.
اکنون، گوگل قصد دارد به تدریج از کوکی های شخص ثالث به Sandbox حریم خصوصی منتقل شود، نه اینکه ناگهان آنها را با چیز جدیدی جایگزین کند.
نسخه آزمایشی Privacy Sandbox API در دسترس توسعه دهندگان است. در ماه اوت، آزمایش به میلیون ها نفر در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.
گوگل به اجرای این آزمایش برای افراد بیشتری در طول سال و تا سال 2023 ادامه خواهد داد.
چاوز ادامه می دهد:
تا سه ماهه سوم سال 2023، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راه اندازی شوند و به طور کلی در کروم در دسترس باشند. همانطور که توسعه دهندگان این APIها را اتخاذ می کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در Chrome را آغاز کنیم. مثل همیشه، می توانید جدول زمانی و نقاط عطف به روز را در وب سایت Privacy Sandbox پیدا کنید.
برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان، این به معنای زمان بیشتری قبل از تنظیم استراتژی های تبلیغاتی خود برای هدف قرار دادن کاربران Chrome است.
مشخص نیست که منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث در Chrome چگونه بر تبلیغ کنندگان تأثیر می گذارد یا اینکه جعبه ایمنی حریم خصوصی چقدر در هدف قرار دادن مشتریان مؤثر است.
با گسترش این آزمون در سال های 2022 و 2023، احتمالاً بیشتر یاد خواهیم گرفت.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Shutterstock/Faithie
منبع