بروزرسانی: 18 آبان 1404
7 بهترین روش بازاریابی محتوا در سال 2023
آیا سال جدید به معنای بهترین شیوه های بازاریابی محتوای جدید است؟ خوب، بله و نه.
با نگاهی به سال جدید، چیزهای جدیدی برای استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید، اما بسیاری از چیزها تغییر نکرده اند.
بازاریابی محتوا هنوز یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه برند شما مرتبط باقی می ماند و همچنان ترافیک ارگانیک سایت شما را هدایت می کند، است.
ایجاد محتوا اشکال مختلفی به خود گرفته است، اما هنوز بهترین روش ها وجود دارد که اگر می خواهید پیدا شود، باید از اجرای آن اطمینان حاصل کنید.
این مقاله برخی از بهترین شیوه هایی را که بازاریابان محتوا باید به انجام آن ها ادامه دهند و برخی موضوعات داغ در دنیای محتوا را بررسی می کند.
در اینجا هفت روش برتر برای بازاریابی محتوا در سال 2023 آورده شده است:
- از صدای مشتری استفاده کنید.
- با استفاده از مدل بازاریابی محتوای هاب و گفتاری محتوا ایجاد کنید.
- محتوای خود را برای انواع نتایج بهینه کنید.
- همیشه محتوای خود را برای ROI اندازه گیری کنید.
- محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اینجا است، اما در دام تبلیغات غافل نشوید.
- محتوای قدیمی/با عملکرد ضعیف خود را مجدداً بهینه کنید و به آن تغییر کاربری دهید.
- برای حرکت سریعتر، سیلوهای بین بخش های داخلی خود را خراب کنید.
1. استفاده از صدای مشتری در محتوای خود
استفاده از صدای مشتری در محتوای خود همیشه بهترین روش در بازاریابی محتوا خواهد بود، و همچنین مهم ترین آن است.
شما باید مطمئن شوید که محتوای خود را با آنچه که مشتری واقعاً به دنبال آن جستجو می کند مطابقت دارید.
بدون انجام این کار، ممکن است هرگز نتوانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، حتی اگر آنها به دنبال چیزی باشند که شما ارائه می دهید.
تحقیق کلمات کلیدی نان و کره ای برای ایجاد هر محتوایی است و بخش بزرگی از ایجاد محتوای مرتبط با اطمینان از استفاده از عباراتی است که مردم واقعاً جستجو می کنند.
2. با استفاده از مدل بازاریابی محتوای Hub & Spoke محتوا ایجاد کنید
گوگل همیشه به رتبه بندی وب سایت هایی که نشان می دهد در مورد یک موضوع خاص معتبر هستند اهمیت داده است.
چه راهی بهتر از ایجاد محتوای زیاد در مورد موضوع برای نشان دادن به گوگل و مشتریان که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، مدل بازاریابی محتوای هاب و گفتاری است. این مدل بازاریابی محتوا به استفاده از صدای مشتری مربوط می شود زیرا ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که می نویسید تقاضا دارد.
این مدل جدیدی برای دنیای بازاریابی محتوا نیست، اما ضروری است و راه به جایی نمی برد.
با استفاده از مدل هاب و اسپیکر، می توانید قدرت را در اطراف هاب ایجاد کنید، که معمولاً یکی از خطوط اصلی یا خدمات تجاری شما است.
محتوای سخنرانی معمولاً از سؤالات مربوط به هاب یا بخش های مختلف سفر خریدار که به هاب متصل می شود تشکیل شده است.
به این ترتیب، می توانید کاربران را در مراحل مختلف جستجوی آنها هدف قرار دهید و مطمئن شوید که وقتی به سایت شما می آیند، Google متوجه می شود که شما درباره چه چیزی صحبت می کنید.
با ایجاد هاب و محتوای گفتاری برای یک موضوع خاص، از نظر گوگل در مورد یک موضوع بسیار معتبرتر می شوید، که می تواند به افزایش میزان ترافیک ارگانیک، رتبه بندی کلمات کلیدی و تبدیل برای شرکت شما کمک کند.
3. محتوا را بر اساس انواع نتایج ایجاد کنید
مدتی است که می دانیم گوگل دیگر ده لینک آبی نیست.
با این حال، انواع جدیدی از نتایج همیشه در گوگل ظاهر می شوند. در نتیجه، صفحات نتایج موتورهای جستجو با انواع مختلف نتایج بسیار شلوغ شده اند.
مشابه حصول اطمینان از اینکه کلمات کلیدی مورد نظر ما دارای حجم جستجو هستند، همچنین باید مطمئن شویم که محتوای خود را به روشی مرتبط ساختار می دهیم که گوگل بخواهد در آن ظاهر شود و محتوای ما را نشان دهد.
چند نوع نتیجه امسال بسیار محبوب شده اند که بزرگترین آنها ویدیوهای کوتاه است.
مدت زمان ویدیوهای کوتاه معمولاً بین 10 تا 30 ثانیه یا حداکثر 5 دقیقه است.
با ظهور TikTok و قرقره های اینستاگرام، محتوای ویدیویی کوتاه همه چیز را فرا گرفته است و حتی به عنوان نتیجه در گوگل ظاهر شده است.
هنگام ایجاد هر گونه محتوایی برای سایت خود، حتماً نگاهی بیندازید تا ببینید در حال حاضر چه چیزی در گوگل نمایش داده می شود و رقبا چه می کنند.
محتوای بصری یا تصاویر می تواند محتوا را برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی قابل هضم تر و فریبنده تر کند. این همچنین یک راه عالی برای نمایش در Google Images، دومین موتور جستجوی بزرگ پس از صفحه جستجوی اصلی گوگل است.
محتوای صوتی، مانند پادکست، نیز امروزه به یک راه بزرگ برای مصرف محتوا تبدیل شده است.
وقتی محتوا ایجاد می کنید، باید درک کنید که Google چگونه احساس می کند کاربران این محتوا را بر اساس آنچه در صفحه 1 Google نشان داده می شود مصرف می کنند. سپس ارزیابی کنید که آیا می توانید برای این رسانه ها محتوا ایجاد کنید.
4. محتوای خود را برای ROI اندازه گیری کنید
این لزوما یک روند جدید نیست، اما روند دیگری است که همیشه بهترین روش برای بازاریابی محتوا خواهد بود.
بر خلاف رسانه های پولی یا بازاریابی ایمیلی که معمولاً با CPC قابل دسترس، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کلیدی، واضح تر هستند، پیوند بازگشت سرمایه به هر چیزی در سئو یا کانال ارگانیک چالش برانگیز است.
به همین دلیل ضروری است که به وضوح مشخص کنید که چگونه محتوای خود را برای ROI اندازه گیری می کنید و ثابت می کنید که نتایج سازمان را هدایت می کند.
بهترین راه برای به دست آوردن خرید بیشتر در مورد سئو یا اینکه چرا محتوا مفید است، گزارش در مورد اینکه چگونه محتوا کاربران بیشتری را به سایت می آورد یا به آنها کمک می کند تا تبدیل شوند.
توصیه می شود قبل از ایجاد محتوا، گزارشی را با استفاده از یک پلت فرم سئوی سازمانی یا ابزارهای کوچکتر تنظیم کنید تا بتوانید عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنید، مانند کلمات کلیدی هدف که اکنون در صفحه 1 رتبه بندی می شوند، که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل های ارگانیک
با انجام مداوم این کار، می توانید داستانی در مورد اینکه چگونه فعال بودن در زمینه سئو ارزشمند است، بگویید، زیرا امروز کاربران را به سایت می آورید و به طور نامحدود به افزایش ترافیک به همین قسمت از محتوا ادامه می دهید.
5. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در اینجا وجود دارد، اما دچار هیاهو نشوید
این همه اتفاق می افتد! محتوای تولید شده با هوش مصنوعی بالاخره به دست توده ها رسید، اما به هیاهو نخورید.
اخیراً کلمات اختصاری زیادی وجود داشته است، خواه VR (واقعیت مجازی)، AR (واقعیت افزوده)، یا NFT (توکن های غیرقابل تعویض)، که مردم بر این باورند که به آینده تبدیل خواهند شد.
با این حال، هیچکدام به اخلالگران جریان اصلی تبدیل نشده اند. حداقل الان نه.
هوش مصنوعی برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود زیرا می تواند زندگی را از طرق مختلف بسیار آسان تر کند.
موارد استفاده برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای تحقیق، ایجاد طرحواره یا ایده پردازی محتوا وجود دارد، اما توصیه نمی شود که این سرویس ها محتوای شما را به طور کامل بنویسند.
گوگل اخیراً دستورالعمل های EAT خود را به روزرسانی کرده است تا یک «E» اضافی برای تجربه اضافه کند. این نشان می دهد که گوگل به تمرکز خود بر محتوای معتبر ادامه می دهد و بسیار مهم است که به کاربر نشان دهید که می دانید درباره چه چیزی صحبت می کنید.
به نظر می رسد «E» جدید در مورد تجربه، هدفی برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، زیرا گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران اطلاعات صحیح را از منابع معتبر دریافت می کنند - مشابه به روزرسانی الگوریتم YMYL در گذشته.
به روزرسانی محتوای مفید Google نیز سرانجام به پایان رسید و بر وب سایت هایی با محتوای رضایت بخش یا غیر مفید تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که بسیاری از وب سایت ها شروع به تولید محتوا در درجه اول برای موتورهای جستجو کرده اند و نه برای انسان.
انسان ها باید محتوایی بنویسند که برای انسان های دیگر باشد.
از هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا استفاده کنید، اما مراقب باشید که این کار را به صورت انبوه مانند CNET انجام ندهید، زیرا آنها قبلاً پس از اینکه مردم متوجه خطاهای مختلف در خود محتوا شدند، از این تلاش عقب نشینی کردند.
6. محتوای قدیمی و کم کارکرد خود را مجدداً بهینه کنید و به آن تغییر کاربری دهید
سال نو، مطالب جدید؟ خوب، نه همیشه.
با نظارت بر نحوه عملکرد محتوای فعلی در سایت خود، می توانید تشخیص دهید که آیا توانایی بهینه سازی مجدد یا استفاده مجدد از محتوایی که ممکن است قدیمی یا ضعیف باشد وجود دارد یا خیر.
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، از طریق ممیزی محتوا برای درک بهتر این است که کدام محتوا به خوبی کار می کند و کدام محتوا ممکن است امسال نیاز به تجدید یا کمی عشق داشته باشد.
اختراع مجدد چرخ هیچ فایده ای ندارد، به خصوص اگر محتوا از قبل کیفیت خوبی داشته باشد اما بتواند از کلمات کلیدی هدف دیگر بهره مند شود.
با ارزیابی محتوای فعلی تان، می توانید شکاف های محتوا را شناسایی کنید، جایی که ممکن است نیاز به ایجاد محتوای جدید یا یافتن محتوایی پیدا کنید که می تواند ادغام شود تا با هم عملکرد بهتری داشته باشد.
زمانی که در گذشته با مشتریان کار می کردیم، بارهای بی شماری بوده است که ما سه مقاله مختلف وبلاگ را با تمرکز بر یک موضوع کشف کرده ایم، و هیچ کدام عملکرد خوبی نداشتند. به جای هدر دادن زمان و انرژی برای ایجاد محتوای جدید، سعی کنید برخی از محتوای موجود سایت خود را برای بهبود آن تغییر کاربری دهید.
ممیزی محتوای سایت ما همیشه بهترین روش خواهد بود، و این فرآیند بسیار خوبی است که باید طی کرد، زیرا می توانید بسیاری از جواهرات پنهان را کشف کنید و در عین حال شناسایی کنید که سایت از چه چیزهایی دیگر به روزرسانی ها، بهینه سازی ها یا خلاقیت های جدید محتوایی بهره می برد.
7. سیلوهای بین تیم ها را در داخل تجزیه کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید)
این به اندازه بهترین روش برای استراتژی محتوا نیست، اما بهترین روش برای هر شرکتی است که محتوا تولید می کند.
ایجاد محتوا در سایت شما شامل قطعات متحرک زیادی است. اکثر مردم فکر می کنند که این فقط وظیفه تیم محتواست، اما تیم های طراحی/محصول، تیم های توسعه، تیم های حقوقی و حتی تیم سئو نیز وجود دارند.
در هر شرکتی، به ویژه شرکت ها، باید اطمینان حاصل کنید که همه این بخش ها برای رسیدن به یک هدف با هم کار می کنند - آوردن افراد بیشتری به وب سایت خود و واداشتن آنها به تبدیل. راه های زیادی برای بهبود فرآیندهای بازاریابی ارگانیک شما وجود دارد تا کارآمدتر باشد.
به طور منظم با بخش های دیگر ملاقات کنید و فرآیندهایی را برای ایجاد محتوای جدید و بهینه سازی محتوای موجود ایجاد کنید. شما می توانید کارایی را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که همه مسئولیت های خود را در طول فرآیند درک می کنند.
اگر مسئولیت های هر تیم را از قبل تعریف نکنید و دلیل ضروری بودن آن ها را توضیح ندهید، آن بخش ممکن است موارد درست را اولویت بندی نکند، که احتمالاً منجر به تاخیر در فرآیند تولید محتوا می شود.
بهترین بازاریابان محتوا برای تجزیه این سیلوها تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوا به طور موثر منتشر می شود. ارتباطات، آموزش و سازماندهی بخش بزرگی از این امر است.
در نتیجه
با پیروی از این هفت روش برتر، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در سال 2023 در دستان خوبی قرار می گیرد و به سمت جلو حرکت می کند.
به طور کلی، باید در مورد بینش هایی که هنگام ایجاد محتوا پیدا می کنید فعال باشید و با تیم های داخلی در مورد اینکه چگونه ممکن است در این فرآیند به کمک آنها نیاز داشته باشیم، ارتباط برقرار کنید.
بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای هر سازمانی است که می تواند به سایت خود ترافیک وارد کند، زیرا به آموزش مصرف کنندگان در مورد مزایای خطوط خدمات خاص کمک می کند و باعث می شود آنها اعتماد کنند که برند شما برای نیازهای آنها مناسب است.
هوش مصنوعی امسال موضوع داغی خواهد بود، اما هنوز در مورد تولید محتوا، با این توسعه کاری خیلی جدی انجام ندهید. در پایان، اطمینان از اینکه محتوا دقیق است و توسط انسان برای انسان نوشته شده است، اهمیت بیشتری دارد.
این بهترین شیوه ها احتمالاً چیزهایی هستند که ممکن است قبلاً در مورد آنها شنیده باشید، اما این باعث نمی شود که اهمیت آنها کم شود.
به جای تمرکز بر روی چیزهای جدید و داغ هر سال، ابتدا روی پایین آوردن این اصول تمرکز کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Jirsak/Shutterstock
منبع